Sunday 4 May 2008

sunday, that's my fun day...

Våren är defenitivt här nu, och jag är lycklig över att alla träd slagit ut. Det är något med våren som får mig att längta till hösten...
En hel sommar ligger framför, och ni som känner mig vet att det inte är min favoritårstid. I sommar ska jag bara jobba, och jobba, och jobba... Och jag gillar inte att jobba. Det ska bli skönt att få börja plugga igen, är nog aningen överinspirerad för det. Kan bara inte få tiden (alltså arbetsveckorna) att gå fort nog. Nu när England/Skottlandsresan är över är min nästa ljuspunkt min semester i augusti, och förhoppningsvis kommer Ellen och hälsar på en av de två veckorna.

Men idag har varit en härlig dag. Jag och min lilla lillasyster kollade på "Anne of Green Gables" i morse, alltid en klassiker fylld av "depths of despairs" och "puffed sleeved dresses". (Det positiva med modet är att det förändras.) Sedan volleyboll på gräsmattan, bakade och sedan fikade vi i trädgården. Ikväll ska vi nog grilla i trädgården. En perfekt söndag. När det är så tycker till och med jag om sommar/vår.

Håller för övrigt på att läsa "Utopia" av Thomas More. Om jag någonsin varit kommunist nu, så skulle jag nu helt övergett minsta dragning ditåt. "Utopia" beskriver ett så kallat idealistiskt samhälle på en ö, men hela beskrivningen får mig bara att drömma mardrömmar. Scary stuff. Tur att vi har Lars Ohly och Gudrun Schyman, än så länge är vi nog säkra från kommunismen...

1 comment:

Anonymous said...

Hi,
The weekends are my fun days as well. My sister just visited me and now I have nothing to look forward to untill I go home. 8 more weeks (icl this one). I really want to come in the summer, just hope that my bankaccount will allow it. Scotland was great, I'll send you a cd with the pictures! Now it is the most beautiful weather in the world here, I'm just wearing a t-shirt or top for the fifth day in a row!!! I'm loving it, keeps me going.
Speek to you soon
Love and Kram Ellen