Friday 21 November 2008

It's that time of the year...

Allt raklödder i hela stan är slutsålt och Tescoe rear Vodka, det kan bara betyda en sak; Raisin Weekend är på gång. Har en bra mamma, en bra pappa och fem syskon, så jag ser verkligen fram emot denna helgen. Ytterligare rapport kommer efter helgen.

Jag vet inte riktigt hur jag ska summera två månader i ett blogg-inlägg, men jag trivs i alla fall väldigt bra här. Stan är underbar, om än lite isolerad. Trevliga människor, mycket som händer hela tiden, och mina ämnen är jätteintressanta också. Har gått med i St Andrews Debating Society, vilket är jättekul! Varje vecka är det träning för nybörjarna, och sen är det en formell debatt som alltid är väldigt rolig att lyssna på. Det finns utöver debating ett hundratal societies som alltid anordnar något, tror vi är inne på vår femte eller sjätte bal för terminen utöver alla andra fester.

Alicia har varit här och hälsat på, vilket var väldigt kul. Och nu är det bara en månad kvar tills jag åker hem över jul. Ser fram emot det också. Vilken skillnad mot förra hösten, det känns bra att äntligen ha ett mål med livet igen och att göra något som man faktisk är intresserad av.

Har fått tillbaks min första uppsats, men nu är det bara att börja om igen och lämna in de som är kvar. Därifrån kommer dagens visdomsord;

"Each success only buys an admission ticket to a more difficult problem." Henry Kissinger

No comments: